tisdag 31 augusti 2010

Piratkort

Idag har det varit lite tid till pyssel, går ju inte att ligga framför tv:n hela dagen och se på barnfilmer hihi.
Lill plutten har väl aldrig sett så mycket på tv som de här dagarna nu när han är sjuk.
Jag kände att jag var tvungen att inta en annan ställning idag så det fick bli att göra färdigt ett av korten som Elliot skall ta med till kalaset på lördag.

Vad passade då inte bättre än att göra ett litet piratkort, eftersom det är ett piratkalas han skall på :) Stämplarna är ett set från Panduro som jag inhandlade ibörjan av min nystartade hobby :)
Sen har jag embossat texten med guld, skatten har även den fått en touch av guld med lite glitterlim.
Som vanligt är jag ju såå dålig på att hålla koll på vad det är för papper jag har och var de kommer ifrån, lär mig visst aldrig att bättra mig där. Hoppas ni har överseende med mig ;)
Pappret här på insidan rev jag längs kanterna och använde sedan en stämpeldyna i guld och färgade in kanterna med..

Allt för ikväll/natt mina kära vänner, nu lockar sängen på mig.
Ha det så gott tills vi hörs igen / Kram kram

3 kommentarer:

Evas Pyssel sa...

Hej Cattis !! Du har verkligen ansträngt dig att bli följare till mig. Tusen tack för det. Vilket gulligt piratkort du gjort. Roligt att du embossat texten. Det blir fint . Det var länge sedan jag gjorde. Lycka till i min blogg candy. Du verkar ha tur med dig. // Eva

Lilla Pyssel Inger sa...

Jättekul att du har orkat att pyssla i dag vilket underbart kort det blev:) Tycker att du ska vara jättenöjd med ditt underbara piratkort:)
Ha en toppen dag och var rädd om dig, kramar från lilla Inger vännen:)

Busan sa...

Hej igen! :) Var ju bara tvungen att skriva en kommentar här i detta inlägget också till dig... ditt kort är så killigt och supersnyggt!!! Och inte gör det något att du glömmer vilka papper det är... jag kommer inte heller så ofta ihåg vad det är för papper... *rodnar*
Ska försöka sätta mig här med min RAK från Lene och försöka börja på ett kort senare här idag - ska bli så kul!
Hoppas ni kryar på er och att du snart får en mysig pysselstund igen!
Massor med första höst-kramarna och krya på er!
Busan