måndag 2 augusti 2010

Första dagen på jobbet

Jaha då var den semestern slut :( Idag blev det att knalla upp ur sängen när klockan ringde 05.30, jisses det var inte lätt vill jag lova haha man har vant sig med att få ligga och sova lite längre på morgonen nu.

Men dagen gick och jag var måttligt trött när jag kom hem, men eftersom jag var själv hemma idag så kunde jag bara vara när jag kom hem.. Blev att laga lite mat sen var det soffan som gällde och en film
Freedom Writers

Tyckte mycket om den, även om den speglar andras livsöden.. Man glömmer lätt hur människor runt om i världen verkligen lever. Filmen bygger på en sann berättelse.

Nu blir det kväller för mig..
HA det så gott tills vi hörs igen / Kram kram

5 kommentarer:

Pernol sa...

Ja, det är inte roligt att stiga upp på morgonen den första dagen efter semestern. Jag började också att jobba igår men kunde sova till kl 7.30 eftersom jag börjar 9.30 på måndagar. Efter denna vecka har vi väl vant oss igen.

Lycka till på jobbet!
kramis Pernilla

Lena sa...

Hej på dig!
Ja du, första veckan efter semester brukar vara ovanligt seeeg! Tack för dina goa kommentarer. Jag minns inte var jag köpte snöpennan men kolla denna länk http://mixen.jetshopfree.se/puffy-velvet-p-331.aspx
Där finns. Ha det så bra vännen. Kram Lena

Lene sa...

hej vännen. Lider med dig... inte kul att gå till jobbet första dagen.
Kram lene

Busan sa...

Hej vännen och TUSEN TACK för alla dina fina och värmande kommentarer. Är så ledsen att jag inte är lika aktiv själv än men jag intalar mig att det nog kommer igen snart och hoppas du har tålamod med mig så länge. Är inne hos dig och tittar oftare än jag skriver något men märker att jag inte känner jag har så mycket att skriva sedan vår katt blev sjuk. Det tar väll mycket energi tror jag. Tänkte så på dig på första dagen efter jobbet och jag är glad att det gick så fint. Så fina foton du visat också i sommar. Jättefin är hatten och jag blir så glad så fort jag ser den... vilket är ofta för jag har den så klart på första parkett i vardagsrummet där jag är mesta tiden. Förstår dig med filmen, har inte sett just den, men man glömmer ofta hur andra har det... både här i Sverige och utomlands. Det finns alltid de som har det värre än en själv och det kan jag känna är en tröst när det är tungt.
Och såg du köpt sånt UTEE embossingpulver... ser hur läckert ut som helst och blev så sugen men får använda lite av det jag har nu till att börja med. Har flyttat min pysselhörna nu inför hösten för att jag ska få mer ljus och kanske kunna bli något lite piggare i vinter än förra vintern så får se när jag börjar hitta bland mitt pyssel igen... känns som rena djungeln just nu... hi hi... men det kommer väll så småning om.
Ja, ville bara säga hej och tacka för dina kommentarer - de värmer så och jag är så tacksam för dem!!! Ha det så bra du bara kan i helgen och var rädd om dig!!!
Massor med sommar-kramar
Busan

Lena B E sa...

Så tråkigt att semestern är slut, fast det är inte så kul att gå hemma för jämnan heller. ;)
Jaa, jag hade verkligen en kanonmysig dag i Ö-vik, och det var jättekul att äntligen få träffa Pernol också i verkligheten!! :)
Jag har precis gjort några mallar, så jag skickar en till dig till veckan, annars finns beskrivningen på you tube också, sök bara på side step card så kommer det upp flera st.
Ha en trevlig helg.
Kramar från Lena