tisdag 29 juni 2010

Midsommar i Nusnäs :)


Vi hade en underbar härlig midsommar i Nusnäs
Det blev dans runt midsommarstången efter mycket om och men, det tog tid när den skulle sviras om den långa "ormen" av grönt och blomster som alla barnen kom på parad med :)
När den sen var virad runt så skulle ju alla starka karlar förstås hjälpa till att resa stången.. Tyvärr startar de ju så sent som klockan sex och så tog det en timme innan stången var på plats..Efter det skulle det hållas tal, ja jag förstår inte att de tidigare lägger hela festligheten för barnens skull...

De var ju så trötta så det blev ingen lång stund att dansa inte, MEN DET BLEV AV IAF och då blev ju mamma glad ialla fall som hade gjort sig så fin med blomkrans i håret ha ha

Sen var jag tvungen att åka förbi en äng där uppe som var helt fantastiskt fylld med ängsklockor tror jag de hette, var som ett hav av dessa vackra blommor..
Bilden kanske inte blev så bra då jag tog den från bilen...

Har inte blivit något pyssel nu i värmen sen så jobbar jag mycket nu när chefen är på semester och det är jag som måste hålla ställningarna på jobbet.
Tiden räcker inte riktigt till :(
HA det så gott nu och njut av sommaren / Kram kram

2 kommentarer:

Pernol sa...

Det ser ut som om ni hade en härlig Midsommar! Jag älskar bilden med ängsblommorna! Så vackert!!!

Ha det gott!
kramis Pernilla

Lena sa...

Vackra bilder du har i din blogg. Får mig att längta till Dalarna. Var där vid denna tiden förra året. Vackert! Ha det bra. Kram Lena