torsdag 25 februari 2010

Grattiskort




Nu har jag fått ett kort gjort till mamma, hon fyllde år häromdagen
så vi ska dit och gratulera henne efter jobbet imorgon.
Vi firar inte ngt speciellt men vi brukar träffas och ge ngt litet iallafall.
Det är ju tanken som räknas :)
Den här gången har jag "liftat" idén till kortet i Magnoliatidningen
som jag köpte häromveckan.
Tyckte att det var så sött, i tidningen tror jag att det var vit spets som var runt stämpelmotivet, men det hade jag ingen men det gick ju bra ändå..
Var lite svårt att få till bra bara men det var ju första försöket, så det blir nog bättre nästan gång ;)

Stämpeln är ju från Magnolia och jag tycker hon är så söt Tilda med den rosen..

Presenten till mamma i år fick bli en bok då hon tycker om att läsa, lite fantasilöst då hon "ofta" får böcker...
Men den här gången köpte jag även lite
Kaffe: Tre Indier, olika sorter från Indien, blandning med fyllighet, mild arom
chokladmjukt och kraftigt kaffe med harmonisk smak
Får hoppas att det blir bra, blev rekommenderat i affären..

Ljuvliga hallonskorpor, från Emmas skafferi

Tryffel naturell

Fixa till det i lite cellofan alltihop och hängde kortet utanpå...

4 kommentarer:

Lena sa...

Åh vilken fin present du har gjort till mamma. Den måste bli uppskattad. Ha en bra helg. Idag kvittrar fåglarna och det är 8 grader +, jippi!
Kram Lena

Busan sa...

Håller så med Lena - vilka fina presenter till din mamma - hon måste ha blivit jätteglad!!! och kortet är så fint som du gjort - kommer faktiskt ihåg det kortet i tidningen (kors i taket... hi hi...) och du har fått det jättebra. Syns INTE att det är ditt första försök!!!
Hoppas att du har det bra och att du orkar med heltiden. Förstår det är en omställning men hoppas du kan få någon liten stund över att pyssla ibland för det är ju så kul. Var rädd om dig och ha det så bra du bara kan och hoppas du får en liten mysig pysselstund snart igen!
Vår-kramar
Busan

Unknown sa...

Jätte snyggt kort jag gillar verkligen blomdekoren så snyggt med det där hålbandet vad kallas det punchinella? hur som helst blev det jättebra.

Hoppas du inte är allt för trött nu är du måste jobba heltid med det blir roligare när lönebeskedet kommer i alla fall.
Kram!

Lena B E sa...

Wow så fint kort och fina presenter din mamma fick, kan tänka mig att hon blev jätteglad!! :) Det skulle då jag ha blivit.
Hoppas allt är bra med dig?!
Här har vi blåsigt och kallt idag med men det är iaf. ingen snö i sikte, skönt!!
Jag ville bara titta in och säga hej.
Ha det så jättebra och lycka till i fortsättningen med att jobba heltid!
Kramar från Lena