torsdag 4 februari 2010

Ask till Lena B.E Utmaning





Idag blev det en liten Påskask till Lena B E utmaning.
Tyckte att färgerna stämde så bra och sen är ju faktiskt påsken inte så långt borta.

Asken kommer att få i sig lite smått och gott och sedan ges istället för påskägg åt min brorsdotter..

Så här är alltså mitt
1:a bidrag så får vi se om det kanske kan bli ngt mer, hihi.

Tack en än gång Lena B E för detta initiativ :))

Hoppas ni alla har en liten pysselstund över och kan vara med...
Kram kram på er

6 kommentarer:

Lena B E sa...

Åååh så jättesöt ask du gjort!!
Vilka jättegulliga kycklingar och så snyggt du har gjort med bandet och glad påsk skylten på den!! :) Vilken toppenbra idé att fylla asken med nåt gott istället för att köpa ett påskägg, det blir ju en grej som tjejen kan ha kvar till förvaring av något slag.
Hoppas allt är bra med dig också, här har vi haft ett gräsligt väder idag, det som kanske var hos dig för nån dag sen, snön har fullkomligt vräkt ner här, vi har fått 4 dm snö på ett dygn och vi som redan hade jättemycket usch!! Snart ser vi inte grannarna. Men det gör inte så mycket hi hi... ;)
Tack för ditt bidrag till utmaningen, så roligt att du ville vara med. :)
Kramar från Lena

Lena B E sa...

Glömde skriva att du kan titta på alla bidrag genom att gå in på de bloggar som är färdiga med utmaningen, vilka som är klara ser du i mitt inlägg på min blogg. Skriv/klistra in respektives bloggadress (direktlänken) i webläsaren. För jag kommer inte att lägga ut alla bidragen i min blogg, vill du se dom måste du själv besöka allas bloggar.
Lycka till och ha det så bra.
Kramar från Lena

Lena sa...

Hej Cattis!
Vilken smart ide att göra något påskigt med färgerna. Det passar ju perfekt och din lilla låda är så söt. Den kan man ju spara sedan och det är ju ett bra minne,Toppen! Ha en bra helg. Kram Lena

Catharina sa...

Jättesnygg låda du gjort!jag håller också på att fila på ett bidrag till Lenas utmaning...

Lisan sa...

Hejsan, Jag är lite virrig som trode du hade gjort förra lådan. F´låt! Håller med om att det är en toppen idé att göra en påsklåda. Jätte fin dessutom.
Jag gjorde en trekantsask och kom på att jag hade fel färger hihi. Lite virrigt här tror jag. Hoppas du får en bra helg önskar Lisan

Pernol sa...

Hej Cattis!

Tack för dina goa kommentarer i min blogg! Vilken superduperfin ask du har gjort! En låda är ju ett toppenalternativ till ett påskägg!

Du undrade vad jag färglägger med. Jag använder Promakers och Polychromos pennor. Du kan se en steg-för-steg beskrivning här:
http://scrapptorget.wordpress.com/2009/11/10/promarkers-en-liten-visning/

Ha en fortsatt trevlig helg!
kramis Pernilla