onsdag 3 augusti 2011

Semester = Trädgårdsarbete

Precis som rubriken lyder.... Så har det varit här de senaste veckorna..
Jag ska inte "tjata" ihjäl er med massor av text i det här inlägget utan det räcker att ni tittar på bilderna och det är en del *ler*
Eller.. jo kanske några ord lägger jag till vissa bilder hihi
Etapp 1.....
Jag var lite trött på våra rabatter hemma och ville göra iordning lite i trädgården. Som vanligt när jag får för mig någonting så är jag ju en väldans "tidsoptimist" tror att allt ska gå i ett nafs *ler*
Men riktigt så är ju inte fallet i praktiken.
Många stenar blev det att forsla hem i vår "gamla" 855:a...

Etapp 2...........
Etapp 3, Den var nog den som tog längst tid, den är som sagt större än de andra
två..









Har även passat på att fixat iordning lite vid vår lilla uteplats på gräsmattan.

Här blev det nya stolar till det gamla bordet, hittade dem på Blomsterland på REA och var bara tvungen ;)


Blev även en liten spalje och 3 stycken klättervildvin som växer tacksamt :)

De blir även röda i bladen till hösten..Vilket kan vara lite fint.
Vet inte om ni orkat med att läsa hela vägen ner hit, men ni som har det önskar jag fortsatta soliga dagar denna vecka....


8 kommentarer:

onkis sa...

Wow,vilka jättefina rabatter,så skulle jag vilja ha det!!
Va mysig eran uteplats är..

Carina sa...

Vad fint du gjort. Hoppas att du får en bra dag:)
Kramar

Lena B E sa...

Wow så snyggt du har gjort!! :)
En jättemysig uteplats har ni också och nu med nya fina stolar dessutom, kanon!! :)
Hoppas du har det bra vännen?
Hit har äntligen värmen kommit nu så nu njuter jag också av sommaren. :)
Ha det bäst.
Kramar från Lena

Marita Johansson sa...

Oj vilken arbete du har lagt ner .
Kanonfint blev det

Lena sa...

Hejsan!
Oj, oj, vilket arbete ni har lagt ner i trädgården. Så himla snyggt det blev. Tack kära du för det fina kortet jag fick av dig idag. Du är för härligt! Tusen tack. Ha en härlig helg. Kram Lena

Åsa sa...

Hej vännen!
Jösses, vilket arbete du lagt ner, men så SNYGGT det blev!!! WOW!!! Ja, riktigt snyggt är det och var jättekul att du visade så många bilder så vi kunde se riktigt. Och stolarna var jättesnygga de med - lyckos dig! Mmm, kommer bli riktigt snyggt med vildvinet på hösten också! :)
Längtar efter vanliga rutiner här och nu när bad-säsongen är över här blir det nog lugnare. Saknar ju att hälsa på dig och tjejerna oftare!
Hoppas du får en trevlig helg och att du har det så bra du bara kan! Massor med kramar till dig!

Lena B E sa...

Tusen tusen tack för det jättefina kortet jag fick från dig igår!! :)
Jag gillade verkligen texten du hade på insidan, den var superrolig haha. :D
Hoppas allt är bra med dig vännen och att du njuter av sommaren också och inte bara jobbar och sliter. Ha det bäst.
Massor med kramar från Lena

Lisa sa...

Nu fick jag inspiration! Tack snälla för tipsen, jag har en ful uteplats till lägenheten som jag ska fixa till! Hoppas allt är bra med dig?
//Lisa